چراغ سبز SEC به معاملات آپشن ETF بیت‌کوین! چه تغییراتی برای بازار در راه است؟

  • توسط: admin
چراغ سبز SEC به معاملات آپشن ETF بیت‌کوین! چه تغییراتی برای بازار در راه است؟


روز جمعه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اجازه ارائه گزینه های نقدی بیت کوین ETF توسط بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت ثروت جهان را صادر کرد. این قراردادها با نماد IBIT در بورس نزدک عرضه و معامله می شود.

کمیسیون اعلام کرد که گزینه های IBIT به صورت فیزیکی تسویه خواهند شد و با استانداردهای اصلی نزدک مطابقت خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا SEC گزینه‌هایی را برای سایر ETF‌های بیت‌کوین در سایر صرافی‌ها تایید خواهد کرد یا خیر. با این حال، اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، پیش بینی می کند که در آینده نزدیک مجوزهای بیشتری صادر خواهد شد.

مایکل سیلور، مدیر عامل MicroStrategy، این مجوز جدید SEC را یک پیشرفت بزرگ دانست و اظهار داشت که این اقدام به تسریع پذیرش سازمانی بیت کوین کمک می کند.

آنتونی پمپلیانو، موسس صندوق سرمایه گذاری Pomp و یکی از حامیان برجسته بیت کوین نیز از این پیشرفت ابراز خوشحالی کرد.

مانند سیلور، پومپلیانو معتقد است که مجوز پذیرش سازمانی بیشتری را به همراه خواهد داشت. البته او معتقد است که این امر باعث کاهش نوسانات بیت کوین و محدود شدن رشد انفجاری آن می شود.

پامپلیانو همچنین به سرمایه گذاران هشدار داد که نباید انتظار بازدهی مشابه سال های گذشته را داشته باشند.

شایان ذکر است که غول سرمایه گذاری بلک راک اخیرا بیت کوین را به عنوان راهی برای محافظت در برابر بحران های احتمالی دلار ناشی از تصمیمات فدرال رزرو معرفی کرده است. با افزایش بدهی ایالات متحده به بیش از 35 تریلیون دلار، ترس از سقوط دلار افزایش یافته است.

به گفته بلک راک، نگرانی ها در مورد کسری بودجه ایالات متحده و افزایش بدهی، بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت جایگزین هایی مانند بیت کوین سوق می دهد. این روند نه تنها در آمریکا، بلکه در کشورهای دیگر با شرایط اقتصادی ناپایدار نیز مشاهده می شود.

به همین دلیل و با استناد به ساختار غیرمتمرکز و مستقل بیت کوین، بلک راک این دارایی را ابزاری منحصر به فرد برای محافظت از سرمایه در برابر بی ثباتی اقتصادی و جهانی می داند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات