پتانسیل‌ها و چالش‌های پذیرش شبکه لایتنینگ بیت کوین

  • توسط: admin
پتانسیل‌ها و چالش‌های پذیرش شبکه لایتنینگ بیت کوین


شبکه لایتنینگ (Lightning Network) به عنوان یک راه حل امیدوارکننده برای افزایش مقیاس‌پذیری و کارایی تراکنش‌های بیت کوین شکل گرفته است. شرکت زیرساخت Kaminari گزارشی را منتشر کرده است که هم وضعیت فعلی پذیرش شبکه لایتنینگ را بررسی می‌کند و هم پتانسیل آن برای پذیرش گسترده‌تر و چالش‌هایی که در این صنعت با آن مواجه است را مورد بحث قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اکنون (ژانویه 2024) بیش از 328 میلیون کاربر از شبکه لایتنینگ بیت کوین برای پرداخت استفاده می‌کنند. این افزایش قابل توجه کاربران، در درجه اول به ادغام شبکه لایتنینگ توسط بازیگران کلیدی در صنعت دارایی دیجیتال نسبت داده می‌شود.

شبکه لایتنینگ بیت کوین: پذیرش آهسته توسط صرافی‌ها

بایننس با 150 میلیون کاربر خود، نقشی محوری در این جهش ایفا کرده و به کاربران خود این امکان را داده است تا از طریق شبکه لایتنینگ، تراکنش‌های فوری و مقرون به صرفه‌ای بر روی شبکه بیت کوین داشته باشند.

علاوه بر این، صرافی‌های برجسته دیگری مانند کوین بیس، کراکن، بیت استمپ، بیت پین و OKX، همراه با پلتفرم‌های خدمات مالی مانند CashApp و Exodus، در مجموع به دستیابی چنین پایگاه کاربری گسترده‌ای به شبکه لایتنینگ کمک کردند.

صرافی‌هایی که خدمات لایتنینگ ارائه می‌دهند

علی‌رغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی و افزایش علاقه به امور مالی غیرمتمرکز، ادغام شبکه لایتنینگ در صرافی‌ها نسبتاً محدود است. بر اساس این گزارش، از 224 صرافی متمرکز فعال، تنها 14 تای آن‌ها خدمات شبکه لایتنینگ را فراهم کرده‌اند – که نگرانی‌هایی در مورد مقیاس‌پذیری و کاربر پسند بودن، به ویژه برای کاربران خرد، ایجاد کرده است.

صرافی‌ها به عنوان ستون فقرات اکوسیستم کریپتو عمل می‌کنند. با این حال، تنها 6 درصد از صرافی‌های ارز دیجیتال در حال حاضر از شبکه لایتنینگ برای تراکنش‌های بیت کوین استفاده می‌کنند.

تحولات و توسعه بیشتر

نرخ پایین پذیرش به پیچیدگی‌های فنی مرتبط با شبکه لایتنینگ نسبت داده می‌شود. با این حال، Kaminari پیشرفت‌های بیشتری را در سال جاری پیش‌بینی می‌کند و انتظار می‌رود که کوین بیس با 108 میلیون کاربر خود به شبکه لایتنینگ بپیوندد (در زمان نگارش این مطلب، این اتفاق رخ داده است).

پیش‌بینی رشد شبکه لایتنینگ در سال 2024

توجه به این نکته مهم است که در حالی که دسترسی به پرداخت‌های لایتنینگ پذیرش جهانی بیت کوین را تضمین نمی‌کند، افزایش پایگاه کاربران احتمال پذیرش گسترده‌تر را افزایش می‌دهد.

افزایش ادغام کیف پول‌ها؛ اما محدود

این گزارش همچنین به ادغام فناوری شبکه لایتنینگ در کیف پول‌های دیجیتال می‌پردازد و تعداد نسبتاً کوچک اما رو به رشد کیف پول‌هایی را که این نوآوری را در خود جای داده‌اند، برجسته می‌کند.

در میان بیش از 350 کیف پول تحلیل شده، تنها 29 کیف پول، شامل 15 کیف پول حضانتی (کاستودی) و 14 کیف پول غیر حضانتی، لایتنینگ را در خود ادغام کرده‌اند. قابل ذکر است که تنها Exodus و BitPay در میان 10 کیف پول محبوب برتر، از این فناوری استقبال کرده‌اند. در این گزارش آمده است:

ادغام شبکه لایتنینگ در کیف پول‌ها راه مهمی برای گسترش پایگاه کاربران این شبکه است. یافته‌ها بر فضای قابل توجهی برای رشد در یکپارچه‌سازی کیف پول‌ها تاکید می‌کند و فرصتی را برای افزایش دسترسی کاربران ارائه می‌دهد.

لیست کیف پول‌هایی که از لایتنینگ پشتیبانی می‌کنند

پتانسیل برای تراکنش‌های خرد بیت کوین و ادغام استیبل کوین‌ها

علی‌رغم چالش‌ها، شبکه لایتنینگ پتانسیل قابل توجهی برای رشد و پذیرش در آینده دارد؛ به ویژه در تسهیل تراکنش‌های خرد بیت کوین با کارمزد کم. همانطور که بلاک چین بیت کوین به رشد قوی خود ادامه می‌دهد، تعداد نودها و ظرفیت فزاینده شبکه لایتنینگ آن را به عنوان یک راه حل مناسب برای آینده مالی بازار قرار می‌دهد.

این گزارش همچنین به اهمیت ادغام استیبل کوین‌ها در بلاک چین بیت کوین اشاره می‌کند. انتقال بالقوه مقادیر قابل توجهی از تراکنش‌های USDT از ترون و اتریوم به شبکه لایتنینگ، پتانسیل تغییر چشم‌انداز بخش استیبل کوین‌ها را دارد.

تحلیلگران کامیناری تاکید کردند:

اگر کسری از تراکنش‌های تتر به شبکه لایتنینگ مهاجرت کنند، می‌تواند منجر به گردش مالی سالانه بین 257 تا 514 میلیارد دلار شود. راه‌یابی تتر به شبکه لایتنینگ می‌تواند یک لحظه مهم و تغییردهنده بازی باشد و چشم انداز بازار استیبل کوین را دگرگون کند.

مسیر رشد شبکه لایتنینگ فرصت‌های زیادی را برای کسانی که می‌توانند از قابلیت‌های نوآورانه آن استفاده کنند، نوید می‌دهد. با این حال، وضعیت فعلی پذیرش نشان‌دهنده نیاز به پیشرفت‌هایی است تا شبکه را برای طیف متنوعی از کاربران در دسترس‌تر و کاربرپسندتر کند.

شما می‌توانید از خدمات شبکه لایتنینگ در صرافی ارزهای دیجیتال بیت پین استفاده کنید. از مزایای این شبکه می‌توان به کارمزد برداشت بسیار کم و سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها اشاره کرد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
۳ سیگنال مهم برای رسیدن قیمت بیت کوین به 250 هزار دلار
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۰ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
رشد 100 درصدی ایپ کوین (APE) در یک روز: داستان چیست؟
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
تست دوم – مجله نوبیتکس
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۰ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
ماسک امپایر در نوبیتکس لیست می‌شود
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۰ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات