نوسانات قیمت تون‌کوین پس از بازداشت بنیانگذار تلگرام؛ امیدی به احیای TON هست؟

  • توسط: admin
نوسانات قیمت تون‌کوین پس از بازداشت بنیانگذار تلگرام؛ امیدی به احیای TON هست؟


زمان مطالعه: 3 دقیقه

تون‌کوین (TON)، توکن بومی بلاکچین اوپن نتورک، به تازگی و پس از دستگیری پاول دورف، مدیرعامل تلگرام در فرانسه، به بالاترین سطح سود باز خود رسیده است.

طبق گزارش‌ها، دورف با اتهاماتی همچون توطئه، پول‌شویی و تروریسم روبرو شده و این اتفاق منجر به افت شدید قیمت تون‌کوین شده است.

بررسی شاخص‌های کلیدی ارز دیجیتال تون‌کوین

بر اساس داده‌های موجود، سود باز تون‌کوین به ۲۹۴.۱۴ میلیون دلار رسیده که بالاترین میزان از زمان عرضه این توکن است. افزایش سود باز معمولاً به معنای افزایش تعداد خریداران نسبت به فروشندگان است، اما این موضوع همیشه صادق نیست. در مورد تون‌کوین، افزایش سود باز نشان می‌دهد که معامله‌گران به طور فزاینده‌ای به معاملات مرتبط با این ارز دیجیتال می‌پردازند.

نسبت لانگ/شورت تون‌کوین نیز در چهار ساعت گذشته از ۰.۵۸ به ۱.۴۰ تغییر کرده که نشان می‌دهد معامله‌گران انتظار دارند که قیمت تون کوین در آینده نزدیک افزایش یابد.

در همین حال و در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش قراردادهای لیکوییدشده تون‌کوین بیش از ۲ میلیون دلار بوده است. کاهش سریع قیمت تون‌کوین پس از دستگیری دورف، باعث افزایش میزان این لیکوییدیشن‌ها شده است.

خرید سریع TON!
با یک کلیک تون کوین (TON) را در ارزپلاس معامله کنید!




خرید TON

به گفته تحلیلگران، افزایش همزمان سود باز و لیکوییدیشن‌ها می‌تواند نشانه‌ای از فشار بیشتر بر قیمت تون‌کوین باشد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که قبل از هر گونه بهبود قیمت، شاهد افت بیشتری برای تون‌کوین باشیم.

پیش‌بینی قیمت تون‌کوین

بر اساس نمودار تون‌کوین، انتشار خبر دستگیری دورف باعث کاهش شدید قیمت از ۶.۸۰ دلار به ۵.۳۳ دلار شده است. این کاهش باعث شده که شاخص قدرت نسبی (RSI) به محدوده ۱۳.۶۰، یعنی منطقه اشباع فروش برسد.

با این حال، میزان RSI از آن زمان بهبود یافته که نشان می‌دهد فعالان بازار در حال استفاده از این افت برای خرید در قیمت‌های پایین‌تر هستند. قیمت تون‌کوین نیز در ساعت‌های اخیر بیش از ۵ درصد افزایش یافته و به ۵.۷ دلار رسیده است.

اگر فشار خرید همچنان افزایش یابد، تون‌کوین ممکن است به نسبت طلایی ۶۱.۸ درصد فیبوناچی برسد. در این صورت، قیمت به محدوده ۶.۱۳ دلار افزایش خواهد یافت. همچنین، اگر دورف در روزهای آینده آزاد شود، این بهبودی ممکن است سریع‌تر از انتظار رخ دهد.

اما اگر بنیانگذار تلگرام برای مدت طولانی‌تری در بازداشت بماند، این سناریو ممکن است تغییر کند و فشار فروش جدیدی بر تون‌کوین وارد شود که احتمالاً قیمت آن را به ۵.۵۵ دلار کاهش خواهد داد.

حمایت افراد تاثیرگذار و پروژه‌های مختلف از دورف

در این میان، حمایت افراد و پروژه‌های مختلف در جامعه کریپتو از دورف همچنان ادامه دارد؛ حتی ایلان ماسک نیز با هشتگ FreePavel# به این فراخوان پیوسته است.

در همین راستا، آندری گراچف، شرکت مالی DWF Labs نیز برای نشان دادن حمایت خود از دورف، ۵۰۰ هزار دلار تون‌کوین خریداری کرده است. این حرکت نشان‌دهنده اعتماد گراچف به تون‌کوین و حمایت از فناوری غیرمتمرکز و بدون سانسور است. او قصد دارد تا زمان آزادی دورف، این توکن‌ها را نگه دارد.

در همین حال، بلاکچین تون نیز بیانیه‌ای را در حمایت از دورف صادر کرده و مدعی شده که او مدافع آزادی بیان و تمرکززدایی است. پروژه‌هایی مانند همسترکامبت نیز خواستار آزادی دورف شده‌اند و به جامعه خود گفته‌اند که برای آزادی بنیانگذار تلگرام مبارزه کنند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات