نهنگ‌ها از آب گل‌آلود بیت‌کوین می‌گیرند! بوی افزایش قیمت به مشام می‌رسد؟

  • توسط: admin
نهنگ‌ها از آب گل‌آلود بیت‌کوین می‌گیرند! بوی افزایش قیمت به مشام می‌رسد؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

با ادامه شرایط نامطلوب بازار ارز دیجیتال، فعالیت خرید نهنگ‌ها افزایش یافته است. در تاریخ ۱۶ آگوست، یک کیف پول تازه ایجادشده، ۵۳۳.۵ بیت ‌کوین به ارزش ۳۱ میلیون دلار را از بایننس برداشت و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

در حالی که بازار در وضعیت نزولی قرار دارد، نهنگ‌ها این کاهش قیمت را فرصتی برای خرید می‌بینند. طبق گزارش اسپات‌آن‌چین (Spot On Chain)، شش نهنگ در هفته گذشته مجموعاً ۴,۰۴۶ بیت‌ کوین و رپد ‌بیت‌کوین (WBTC) را به ارزش ۲۳۹.۵ میلیون دلار، در صرافی‌های متمرکز خریداری کرده‌اند.

در همین حال، طی ۲۴ ساعت و هفت روز گذشته، ذخایر بیت‌کوین صرافی‌ها به ترتیب ۰.۳۷ و ۰.۴۷ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، تعداد آدرس‌های فعال طی ۲۴ ساعت گذشته کاهشی ۲۷.۶ درصدی داشته است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین با افزایشی ۱ درصدی نسبت به روز گذشته به ۵۹۱۸۱ دلار رسیده است. از طرفی، حجم معاملات آن در همین مدت، با افتی ۲۵ درصدی به ۲۶.۱۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

علاوه بر این، شاخص سود باز بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش علاقه معامله‌گران است. بر اساس تحلیل تکنیکال پلتفرم ای‌ام‌بی‌کریپتو (AMBCrypto)، بیت‌کوین با توجه به اینکه زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه معامله می‌شود، وضعیتی نزولی دارد.

همچنین قیمت آن در آستانه خروج از منطقه جانبی بین ۶۱,۸۰۰ و ۵۸,۵۰۰ دلار قرار گرفته که ممکن است منجر به افت ۶.۵ درصدی تا سطح ۵۴,۶۰۰ دلار شود.

در زمان نگارش این خبر، دو سطح مهم لیکوییدیتی به ترتیب در حدود ۵۶,۸۵۰ دلار و ۵۹,۰۰۰ دلار قرار دارند. اگر روند نزولی ادامه یابد و قیمت به ۵۶,۸۵۰ دلار برسد، تقریباً ۷۲۱ میلیون دلار از پوزیشن‌های خرید لیکویید خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به ۵۹,۰۰۰ دلار برسد، حدود ۵۸۱.۳ میلیون دلار از پوزیشن‌های فروش از بین خواهند رفت.

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات