موج جدید سرمایه‌گذاری‌‌ها در بازار بیت‌کوین؛ ETFها ۴۵ میلیون دلار جذب کردند!

  • توسط: admin
موج جدید سرمایه‌گذاری‌‌ها در بازار بیت‌کوین؛ ETFها ۴۵ میلیون دلار جذب کردند!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روز چهارشنبه، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین شاهد ورود ۴۵.۶ میلیون دلار سرمایه‌ بودند. صندوق IBIT شرکت بلک‌راک با جذب ۵۳ میلیون دلار سرمایه، در صدر قرار گرفت.

صندوق ETF شرکت ویزدام‌تری با ۱۰.۵ میلیون دلار در رتبه دوم و صندوق مینی تراست بیت‌کوین گری‌اسکیل هم با ۹.۷ میلیون دلار در رتبه سوم جای گرفتند. این ورودی‌ها توانستند جریان خروجی ۳۰.۶ میلیون دلار سرمایه از ETF بیت‌کوین گری‌اسکیل را جبران کنند.

اوایل ماه جاری، بیت‌کوین با سقوط شدیدی مواجه شد و قیمت آن به ۴۹,۵۷۷ دلار کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن از اوایل فوریه بود. با این حال، بیت‌کوین توانست به سرعت بهبود یابد و اکنون دوباره به کانال ۵۷,۰۰۰ دلار بازگشته است.

در روزهای اخیر، بیت‌کوین مانند یک رمزارز پرخطر عمل کرده و این مسئله مانع از آن شده که پادشاه رمزارزها به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش قابل‌اعتماد شناخته شود.

با این حال، خریداران ETF بیت‌کوین در طول فروش اخیر تقریباً بدون تغییر باقی ماندند. به عنوان مثال، صندوق IBIT بلک‌راک در طول آشفتگی بازار هیچ خروجی نداشت.

این واقعیت برخلاف پیش‌بینی‌های منتقدانی مانند پیتر شیف بود که معتقد بودند خریداران ETF اولین کسانی خواهند بود که از بازار خارج می‌شوند.

در همین حال، بانک مورگان استنلی (Morgan Stanley) نیز به تازگی هزاران مشاور مالی خود را مجاز کرده تا صندوق‌های ETF بیت‌کوین را به مشتریان ارائه دهند. به طور مشابه، گزارش‌ها حاکی از آنند که که شرکت مالی ولز فارگو (Wells Fargo) نیز به دنبال آن است که ETFهای بیت‌کوین را به مشتریان منتخب خود ارائه کند.

از طرف دیگر، شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی متاپلنت (Metaplanet) هم یک وام به مبلغ ۱ میلیارد ین ژاپن (۶.۸ میلیون دلار) را از یکی از سهامداران خود دریافت کرده تا بیت‌کوین بیشتری را خریداری کند.

لازم به یادآوری است، راه‌اندازی ETFهای بیت‌کوین در اوایل سال جاری میلادی، یکی از دلایل اصلی بود که موجب شد قیمت این ارز دیجیتال در ماه مارس به اوج تاریخی خود برسد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات