مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث تقویت روند صعودی بیت کوین، در پایان سال شود

  • توسط: admin
مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث تقویت روند صعودی بیت کوین، در پایان سال شود


بیت کوین در اوایل صبح امروز، برای مدت کوتاهی از سطح 64 هزار دلار گذشت و 10 درصد افزایش هفتگی را ثبت کرد. در این بین، تحلیلگران به مجموعه‌ای از کاتالیزورها اشاره دارند که می‌تواند در جهت تقویت این روند صعودی حرکت کند.

این عوامل، از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته گذشته و افزایش تقاضا برای ETFهای اسپات بیت کوین تا حمایت سیاسی هر دو حزب سیاسی ایالات متحده را شامل می‌شود. با این شرایط، تحلیلگران عقیده دارند که بیت کوین می‌تواند در ماه‌های آتی، رالی صعودی خود را آغاز کند.

یکی از محرک‌های اصلی افزایش قیمت، تصمیم اخیر فدرال رزرو برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره است – که دلار آمریکا را تضعیف و بیت کوین را به یک محافظ جذاب در برابر تورم تبدیل کرد. با توجه به اینکه بدهی مالی ایالات متحده به 35 تریلیون دلار رسیده و هر 100 روز، یک تریلیون دلار افزایش می‌یابد، بیت کوین به طور فزاینده‌ای به عنوان یک ذخیره ارزش، مشابه طلا، در نظر گرفته می‌شود.

تغییرات هفتگی بیت کوین | منبع CMC

گوتام چوگانی، تحلیلگر Bernstein ، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز، بیت کوین 45 درصد افزایش یافته و از رشد 27 درصدی طلا پیشی گرفته است، گفت:

هر سیگنالی مبنی بر تسهیل سیاست‌های پولی و دلار ضعیف‌تر، سیگنالی مثبت برای بیت کوین است.

تحولات سیاسی نیز احساسات خوش‌بینانه را تقویت کرده است. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، در جمع‌آوری کمک‌های مالی آخر هفته در نیویورک، حمایت خود را از دارایی‌های دیجیتال ابراز کرد.

در حالی که جامعه کریپتو در مورد موضع هریس محتاط است، تحلیلگران برنشتاین بر این باورند که تصدیق او، در کنار حمایت ترامپ، حاکی از حمایت هر دو حزب سیاسی ایالات متحده است، که می‌تواند به وضوح بیشتر مقرراتی منجر شود.

شتاب ETFهای اسپات بیت کوین نیز یکی دیگر از کاتالیزورهای مهم است. علی‌رغم نوسانات اخیر قیمت، جریان‌های ETFهای بیت کوین، مثبت باقی مانده و مجموع جریان ورودی به 17 میلیارد دلار رسیده است.

ثبات ماینرهای بیت کوین پس از رویداد هاوینگ نیز به تقویت احساسات مثبت منجر شده است.

رویدادهای هاوینگ اغلب منجر به یک دوره‌ی بی‌ثبات در بخش استخراج می‌شود. با این حال، پس از سپری‌شدن سه ماه از این رویداد، نرخ هش شبکه به سطوح قبل از هاوینگ بازگشته است، که نشان می‌دهد بازار شوک حاصل از آن را جذب کرده است.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد فروش‌های عمده بیت کوین به پایان رسیده است. هم دولت آلمان و هم متولیان Mt. Gox که دارای ذخایر بزرگ بیت کوین بودند، فروش خود را تکمیل کردند و بازار بیش از 11 میلیارد دلار بیت کوین را، بدون هیچ‌گونه نوسان قابل توجهی در قیمت، جذب کرد.

در همین حال، MicroStrategy، بازیگر نهادی کلیدی، 2.1 میلیارد دلار دیگر برای خرید بیت کوین جمع آوری کرد و دارایی خود را به 252,220 کوین یا حدود 1.3 درصد از کل عرضه، افزایش داد.

مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات 10x Research گفت:

بازارهای گاوی قبلی بیت کوین بین اکتبر و مارس به اوج خود رسید؛ بنابراین ما منتظر یک شکست بزرگ در سه ماهه چهارم 2024 هستیم.

علاوه بر این عوامل دیگری مانند انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر و توزیع 16 میلیارد دلار وجوه از اعتباردهندگان FTX بین دسامبر 2024 تا مارس 2025 می‌تواند به عنوان کاتالیزور مهمی عمل کند.

این تحلیلگر توضیح داد:

ما انتظار داریم 5 تا 8 میلیارد دلار به فضای کریپتو سرازیر شود، که می‌تواند باعث افزایش بیشتر بیت کوین شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
فاز بتای نات پیکسل به پایان رسید
  • ۲ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
آموزش صفر تا صد نقد کردن وات برد (WATBird)
  • ۲ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۶ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
ریپل برای راه‌اندازی استیبل کوین خود آماده می‌شود
  • ۲ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۷ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات