شکایت یک میلیارد دلاری کریگ رایت از توسعه‌دهندگان بیت کوین؛ ماجرا چیست؟

  • توسط: admin
شکایت یک میلیارد دلاری کریگ رایت از توسعه‌دهندگان بیت کوین؛ ماجرا چیست؟


کریگ رایت یک شکایت جدید علیه توسعه‌دهندگان نرم افزار بیت کوین کور (Bitcoin Core) تنظیم کرده است. او مدعی شده‌ که به‌روزرسانی‌های اخیر پروتکل بیت‌ کوین از طراحی اصلی آن منحرف شده‌ و زیان‌های مالی زیادی ایجاد کرده است.

خلاصه خبر

کریگ رایت به دلیل تغییرات ایجادشده در ساختار شبکه بیت‌ کوین، از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بیت کوین کور شکایت کرد.

رایت به دنبال غرامت ۱.۱۸ میلیارد دلاری ناشی از اختلاف ارزش بی‌ کوین و ارز دیجیتال BSV است.

به گزارش کریپتو اسلیت، اسناد منتشرشده در ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) نشان می‌دهد که کریگ رایت (Craig Wright) در شکایت جدید خود علیه توسعه‌دهندگان بیت کوین کور به دنبال غرامت ۱.۱۸ میلیارد دلاری از آنها است.

این شکایت در خصوص تغییرات پروتکل اصلی بیت‌ کوین در به‌روزرسانی‌های سگویت (Segwit) و تپ‌روت (Taproot) است. کریگ رایت ادعا می‌کند که این تغییرات باعث شده‌ است تا عموم کاربران باور کنند بیت کوین ویژگی‌های اصلی خود را حفظ کرده است. رایت مدعی شده‌ است:

این تغییرات باعث سردرگمی در بازار شده و چشم‌انداز اصلی پروتکل بیت کوین را به خطر انداخته است.

او به دنبال جبران خسارتی است که ادعا می‌کند از اختلاف ارزش بیت‌ کوین و ارز دیجیتال BSV حاصل شده‌ است. BSV مخفف بیت‌ کوین ساتوشی ویژن است و کریگ رایت معتقد است که این ارز دیجیتال، ادامه راه واقعی بیت‌ کوین است.

قیمت بیت کوین

BTC:

در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) معادل ۶۸٬۲۹۴ دلار و قیمت BSV معادل ۵۰.۴۰ دلار است. شکایت اخیر کریگ رایت، فصل دیگری از سوابق طولانی اختلافات قانونی او است. رایت پیش از این مدعی بود که او ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین است. با این حال رایت هرگز نتوانست ادعای خود را ثابت کند.

او در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) نتوانست ثابت کند که کلیدهای خصوصی متعلق به بلاک جنسیس بیت‌ کوین را در اختیار دارد و در دادگاه شکست خورد. یک دادگاه دیگر در سال ۲۰۲۳ حکم داد که او هیچ ادعایی در مورد وایت پیپر بیت کوین ندارد. آخرین بار نیز در سال جاری، حکم دادگاهی در بریتانیا نشان داد که او ساتوشی ناکاموتو نیست و به او دستور داده شد که دیگر پرونده‌های حقوقی مرتبط با معرفی خود به عنوان ساتوشی را متوقف کند.


کپی لینک
لینک کپی شد

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، تنها با هدف آموزش یا اطلاع‌رسانی به کاربران فضای ارزهای دیجیتال منتشر می‌شود. مجله نوبیتکس به‌هیچ‌وجه توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش یا مشارکت در پروژه‌های مرتبط با این حوزه نداشته و صرفاً با توجه به درخواست جامعه رمزارزی ایران محتوا تولید می‌کند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارهای مالی، با ریسک‌هایی همراه بوده و لازم است هر شخص با تحقیق و پذیرش کامل مسئولیت این خطرات احتمالی، برای فعالیت در این حوزه تصمیم‌گیری کند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات