سلسیوس به جنگ با تتر می‌رود؛ شروع یک درگیری مالی بر سر ۳٫۵ میلیارد دلار!

  • توسط: admin
سلسیوس به جنگ با تتر می‌رود؛ شروع یک درگیری مالی بر سر ۳٫۵ میلیارد دلار!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم وام‌‌دهی منحل‌شده سلسیوس (Celsius) به اتهام سوء‌استفاده از دارایی‌ها، علیه شرکت تتر شکایت کرده و درخواست دریافت حدود ۳.۵ میلیارد دلار از این شرکت را دارد.

این مبلغ شامل بازپرداخت ۲.۴ میلیارد دلار بیت کوین وثیقه‌گذاری‌شده توسط سلسیوس، به‌علاوه خسارت‌ها و هزینه‌های قانونی است که این پروژه متحمل شده است.

در این دادخواست ادعا شده که طی مراحل ورشکستگی سلسیوس، تتر مقدار مشخصی استیبل‌کوین USDT به این پلتفرم وام داده و در ازای این وام، سلسیوس ۳۹,۵۴۲.۴۲ بیت کوین را به عنوان وثیقه در اختیار شرکت تتر قرار داده است.

با کاهش قیمت بیت کوین و طبق توافق دو طرف، سلسیوس ملزم به ارائه وثیقه بیشتر برای جلوگیری از لیکوییدیشن وجوه شده است. با این حال، سلسیوس ادعا می‌کند که شرکت تتر، بدون اینکه فرصتی برای ارائه وثیقه اضافی بدهد، بیت کوین‌های مذکور را با قیمتی که تقریباً بدهی را پوشش می‌داده، لیکویید کرده است.

در مقابل، تتر می‌گوید که چنین ادعایی بی‌اساس است. این شرکت طی پستی، شکایت اخیر سلسیوس را نوعی باج‌گیری دانسته و عنوان کرده که به شدت از خود در برابر «اتهامات غیرقانونی» دفاع خواهد کرد.

تتر می‌گوید که لیکویید کردن پوزیشن سلسیوس بر خلاف قرارداد نبوده و پس از عدم ارائه وثیقه اضافی، به درخواست خود این شرکت انجام شده است.

ارزش بیت کوین‌های وثیقه‌گذاری‌شده در زمان خود ۸۱۵ میلیون دلار بوده، ولی اکنون به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است. لذا، سلسیوس درخواست دریافت آن‌ها به مبلغ روز را دارد.

دو تراکنش بیت کوین دیگر نیز در آن زمان انجام شده که مجموع رقم ادعایی این پلتفرم ورشکسته را به ۳.۴۸ میلیارد دلار می‌رساند. همچنین، سلسیوس به دنبال دریافت هزینه‌های قانونی، غرامت حداقل ۱۰۰ میلیون دلاری و خسارات اضافی است که در محاکمه تعیین خواهند شد.

در همین حال، تتر به کاربران خود اطمینان داده که این شکایت در بدبینانه‌ترین حالت هم منجر به محکومیت این شرکت نخواهد شد و به همین دلیل، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات