سقوط دوباره بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار! این روند نزولی ادامه‌دار است؟

  • توسط: admin
سقوط دوباره بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار! این روند نزولی ادامه‌دار است؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت‌کوین (BTC) امروز، دوشنبه ۱۲ آگوست، به شدت کاهش یافته و دوباره به زیر سطح روانی ۶۰,۰۰۰ دلار بازگشته است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین‌گلس، نقشه حرارتی نقدینگی بیت‌کوین نشان می‌دهد که اولین خطوط کلیدی برای تست در محدوده ۵۶,۸۰۰ دلار قرار دارند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

اگر قیمت بیت‌کوین از این سطح بازگردد، ممکن است به سطوح بالاتری صعود کند، اما یک بازگشت ضعیف می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت‌ها شود.

باید توجه داشت که رسیدن قیمت بیت‌کوین به این سطوح حساس نقشه حرارتی می‌تواند زنجیره‌ای از لیکوییدیشن‌ها را فعال کند و قیمت را به سرعت کاهش دهد، همان‌طور که در تاریخ ۵ آگوست اتفاق افتاد و قیمت بیت‌کوین در کمتر از یک روز ۱۲,۰۰۰ دلار سقوط کرد.

هرچند بیت‌کوین بعدا توانست به ۶۲,۰۰۰ دلار بازگردد، اما این بازگشت موقتی بود و شتاب این حرکت صعودی در آخر هفته کاهش یافت و منجر به سقوط امروز قیمت بیت‌کوین به ۵۸,۶۲۷ دلار شد.

در حال حاضر، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به محدوده «ترس شدید» رسیده و بر اساس داده‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۲۳ میلیون دلار پوزیشن لانگ لیکویید شده‌ است.

نکته جالب توجه اینجاست که دیروز، تحلیلگر CrypNuevo پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین به حدود ۵۳,۴۰۰ دلار کاهش یابد.

در همین حال، ارزش بازار آلت‌کوین‌ها هم به شدت کاهش یافته و حدود ۶۰ درصد از اوج تاریخی خود پایین آمده است. این در حالی است که ارزش بازار بیت‌کوین تنها ۱۵ درصد کاهش داشته و تسلط آن بر بازار افزایش یافته است.

تحلیلگران معتقدند که بازار آلت‌کوین‌ها در حال تست مجدد خط روند صعودی بلندمدت خود است. در طول هفت سال گذشته، هر بار که آلت‌کوین‌ها این سطح حمایتی را تست کرده‌اند، بازگشت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

با این حال، در زمان نگارش این خبر، بیشتر آلت‌کوین‌ها از جمله سولانا، تون‌کوین و دوج‌کوین، بیش از ۷ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات