رشد بازار کریپتو علی‌رغم نگرانی‌ معامله‌گران فیوچرز! نگاهی به پیش‌بینی‌های صعودی

  • توسط: admin
رشد بازار کریپتو علی‌رغم نگرانی‌ معامله‌گران فیوچرز! نگاهی به پیش‌بینی‌های صعودی


زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاخص کلیدی نوسانات بیت کوین پس از سقوط این ارز دیجیتال به زیر ۵۰ هزار دلار در روزهای اخیر، به بالاترین سطح خود در ۲۰ ماه گذشته رسیده و معامله‌گران بازار آتی، اکنون کاهش بیشتر قیمت را پیش‌بینی می‌کنند.

در همین حال، یکی از معامله‌گران با نام مستعار یودا (Yoddha)، وضعیت کنونی را بهترین فرصت خرید در سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است.

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، شاخص نوسانات ضمنی ولمکس (Volmex Implied Volatility Index) برای بیت کوین در ۵ آگوست، روزی که قیمت این ارز دیجیتال برای مدت کوتاهی تا ۴۹۸۱۳ دلار سقوط کرد، به ۹۷.۱۴ رسید که بالاترین سطح آن از زمان سقوط صرافی FTX (نوامبر ۲۰۲۲) محسوب می‌شود.

سیگنال‌ نزولی شاخص نسبت حجم قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید

قیمت بیت کوین در حال حاضر تا بالای سطح ۵۷ هزار دلار بهبود یافته است. با این حال، معامله‌گران بازار فیوچرز همچنان دیدگاهی نزولی نسبت به آینده آن دارند. اد هندی (Ed Hindi)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری تایر کپیتال (Tyr Capital)، عنوان کرد:

معامله‌گران به شدت در حال خرید قراردادهای اختیار فروش هستند تا از پوزیشن‌های خود در برابر نزول بیشتر قیمت محافظت کنند.

طبق داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (CoinGlass)، نسبت حجم قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید در حال حاضر به ۱.۱۳ برابر رسیده و ۵۳.۰۶ درصد از قراردادها را اختیار فروش و ۴۶.۹۴ درصد از آن‌ها را اختیار خرید تشکیل داده‌ است.

هندی اعتقاد دارد که قیمت بیت کوین ممکن است در ادامه نزول بیشتری را تجربه کند، اما این نزول در ۴۵ هزار دلار متوقف خواهد شد. در همین حال، شاخص حجم قرارداد‌های آپشن بیت کوین در ۶ آگوست طی ۲۴ ساعت ۳۹.۷۳ درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد معامله‌گران از روند قیمت بیت کوین مطمئن نیستند.

دیدگاه صعودی برخی از معامله‌گران و تحلیلگران

البته شایان ذکر است که همه معامله‌گران و تحلیلگران دیدگاهی نزولی ندارند و روند جانبی قیمت و حتی بهبود آن در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی می‌کنند. در همین راستا، یکی از معامله‌گران ارز دیجیتال با نام مستعار رکت‌پروف (RektProof) می‌گوید:

فروش گسترده کنونی به یک روند جانبی منجر خواهد شد.

ویوک سن (Vivek Sen)، بنیانگذار بیت‌گرو لب (Bitgrow Lab) هم افزود:

به زودی منتظر یک تغییر روند عمده باشید.

نمودار یک روزه قیمت بیت‌کوین.

یکی دیگر از تحلیلگران معروف به نام مایکل‌ ون‌دی‌پوپ (Michaël van de Poppe) نیز معتقد است که بازار علی‌رغم ریسک‌های موجود، آماده صعودی دوباره است. او در پستی توضیح داده که فدرال رزرو ایالات متحده، در نظر دارد سیاست پولی خود را در هفته‌های آینده تغییر دهد که به طور خودکار، به معنای شروع چاپ پول است.

در حال حاضر، انتظار می‌رود که بانک مرکزی ایالات متحده در نشست بعدی خود در ماه سپتامبر، نرخ بهره را به ۵ درصد کاهش دهد. ون‌دی‌پوپ همچنین گفته که فدرال رزرو در صورت کاهش نرخ بهره، عملیات بازخرید اوراق خزانه‌داری را آغاز خواهد کرد و از طریق این طرح، ماهانه حدود ۳۰ میلیارد دلار به اقتصاد تزریق خواهد شد.

این دو اقدام، نقدینگی جهانی را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهند داد. از نظر تاریخی، به ویژه در چرخه ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، زمانی که دولت‌ها در سراسر جهان برای مهار تأثیر ویروس کووید ۱۹ مداخله کردند، نقدینگی جهانی به شدت افزایش یافت. در پی این اتفاق، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به سقف‌های قیمتی جدیدی دست یافتند. لذا افزایش مجدد نقدینگی می‌تواند سیگنالی مثبت تلقی شود.

نکته امیدوارکننده بعدی، اعتماد موسسات به پتانسیل بیت کوین، علی‌رغم عملکرد اخیر آن است. در همین راستا، شرکت سملر ساینتیفیک (Semler Scientific) با تقلید از استراتژی‌های شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، در ۵ آگوست ۶ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد. این شرکت از می ۲۰۲۴ تا کنون، مجموع ذخایر بیت کوین خود را به ۹۲۹ کوین رسانده است.

در همین حال، شینیچی اوچیدا (Shinichi Uchida)، رئیس بانک مرکزی ژاپن عنوان کرده که این بانک ممکن است تصمیم اخیر خود مبنی بر افزایش نرخ بهره را در صورتی که موجب بی‌ثباتی شدید در بازارها شود، متوقف کند. مداخله اوچیدا، در زمان مناسبی صورت گرفته و باعث اطمینان‌بخشی به بازارها شده است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار بازار ارزهای دیجیتال
هجوم پی‌درپی مؤسسات بزرگ به بازار رمزارزها! آیا این آغاز یک انقلاب مالی است؟
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید
اخبار بازار ارزهای دیجیتال
رمزارزها و انتخابات آمریکا؛ آیا پیروزی هریس تهدیدی برای ماسک و کریپتو است؟
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
  • -
  • ۶ بازدید
اخبار بازار ارزهای دیجیتال
گزارش مختصر بازار ارزهای دیجیتال (۲۷ شهریور ۱۴۰۳)
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
  • -
  • ۷ بازدید
اخبار بازار ارزهای دیجیتال
۳ رویداد اقتصادی مهم این هفته؛ آیا بازار کریپتو در مسیر تغییر قرار دارد؟
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • -
  • ۶ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات