راه بیت‌کوین از طلا جدا شد! چه آینده‌ای در انتظار بزرگ‌ترین ارز دیجیتال است؟

  • توسط: admin
راه بیت‌کوین از طلا جدا شد! چه آینده‌ای در انتظار بزرگ‌ترین ارز دیجیتال است؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت‌کوین (BTC) بار دیگر وارد فاز نزولی شده و این کاهش مستمر و حرکت در یک ناحیه محدود، باعث شده که راه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از طلا جدا شود.

به گفته تحلیلگران شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در حالی که قیمت بیت‌کوین در حال کاهش است، فلز زرد گران‌بها به قله‌های جدیدی رسیده و این امر باعث شده که همبستگی بین بیت‌کوین و طلا منفی شود.

همبستگی منفی بین بیت‌کوین و طلا نشان‌دهنده یک محیط ریسک‌گریز است؛ به این معنی که، سرمایه‌گذاران دارایی‌های امن سنتی مانند طلا را ترجیح می‌دهند و از دارایی‌های پرریسک مانند رمزارزها فاصله می‌گیرند.

در حالی که مسیر بیت‌کوین از طلا جدا شده، این ارز دیجیتال در جهت مشابهی با بازارهای سهام ایالات متحده حرکت می‌کند که این موضوع نشان‌دهنده تاثیرات اقتصاد کلان بر بیت‌کوین است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

از اوایل ماه ژوئیه، شاخص Nasdaq ۱۰۰ Composite حدود ۱۰ درصد سقوط کرده و قیمت بیت‌کوین نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است. در همین حال، همبستگی بین این دو از منفی ۰.۸۵ به ۰.۳۹ افزایش یافته است.

بیت‌کوین همچنین در جهت مشابه با دلار آمریکا حرکت می‌کند که در برابر سایر ارزها ضعیف شده است.

به گفته تحلیلگران کریپتوکوانت، ضعف دلار و کاهش قیمت بیت‌کوین می‌تواند نشانه‌ای از استرس مالی گسترده‌تر یا ریسک‌گریزی باشد؛ چراکه بازارهای جهانی با عدم قطعیت روبرو هستند.

افت اخیر قیمت بیت‌کوین باعث شده که شاخص‌های آن هم به فاز نزولی وارد شوند. برای مثال، شاخص چرخه گاوی-خرسی از تاریخ ۲۷ آگوست، وارد فاز خرسی شده است.

همچنین، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) بیت‌کوین از تاریخ ۲۶ آگوست زیر میانگین متحرک ۳۶۵‌ روزه خود قرار دارد که نشانه‌ای از خطر اصلاح بیشتر قیمت است.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با یک افت ۲.۷ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۵۸،۵۹۰ دلار معامله می‌شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات