رالی صعودی بیت‌کوین به کجا ختم می‌شود؟ پیش‌بینی‌های جالب برای سال ۲۰۲۵!

  • توسط: admin
رالی صعودی بیت‌کوین به کجا ختم می‌شود؟ پیش‌بینی‌های جالب برای سال ۲۰۲۵!


زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت‌کوین (BTC) روند صعودی اخیر خود را بالاتر از سطح ۶۲۵۰۰ دلار ادامه داده و از مقاومت‌های ۶۲۸۰۰ و ۶۳۲۰۰ دلار هم عبور کرده است. همچنین، یک خط روند نزولی در نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین در سطح ۶۳۲۲۰ دلار شکسته شده و قیمت به بالای ۶۳۵۰۰ دلار رسیده است.

در حال حاضر، بیت‌کوین بالاتر از سطح ۶۳۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

در ادامه مسیر صعودی، قیمت احتمالاً در سطح ۶۳۹۵۰ دلار و سپس، در سطح ۶۴۲۰۰ دلار با مقاومت روبرو خواهد شد. اگر این مقاومت‌ها شکسته شوند، قیمت بیت کوین ممکن است به ۶۵۰۰۰ دلار و پس از آن، به ۶۵۵۰۰ دلار برسد.

در مقابل و در صورت عدم موفقیت قیمت در غلبه بر مقاومت ۶۳۹۵۰ دلار، احتمال اصلاح نزولی وجود دارد. نزدیک‌ترین حمایت بیت‌کوین در ۶۳۵۰۰ دلار قرار گرفته و حمایت‌های مهم بعدی به ترتیب ۶۳۲۰۰ و ۶۲۵۰۰ دلار هستند. در صورت ادامه نزول، قیمت ممکن است به ۶۱۵۰۰ دلار نیز برسد.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

در این میان، لازم به ذکر است که در حال حاضر، اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از سطح ۵۰ است که هر دو، نشانه‌های صعودی هستند.

در همین حال، جافری کندریک، مدیر اجرایی بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered)، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۵، به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

او به عوامل مختلفی اشاره کرده که می‌توانند تقاضا برای بیت‌کوین را افزایش دهند. یکی از این عوامل، پذیرش بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی به عنوان یک دارایی معتبر و سرمایه‌گذاری‌های سنگین در ETFهای بیت‌کوین است که تاکنون موفق به جذب بیش از ۱۴ میلیارد دلار شده‌اند.

کندریک همچنین به تأثیر تداوم کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده است. کاهش نرخ بهره معمولاً به افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین منجر می‌شود.

یکی دیگر از عوامل مهم، اجرای هاوینگ بیت‌کوین در آوریل امسال است که طی آن، پاداش استخراج بیت‌کوین از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش یافت. این رویداد معمولاً با کاهش عرضه و افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت می‌شود، که نمونه‌ای از آن پس از هاوینگ سال ۲۰۲۰ تجربه شده است.

کندریک بر این باور است که با ادامه روندهای مثبت و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران، بیت‌کوین می‌تواند به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم و بی‌ثباتی اقتصادی پذیرفته شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات