دیفای، دپین یا دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده، کدام‌یک آینده بازار را شکل می‌دهد؟

  • توسط: admin
دیفای، دپین یا دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده، کدام‌یک آینده بازار را شکل می‌دهد؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارشناسان معتقدند که شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN- دپین) و دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده (RWA) می‌توانند محرک‌های اصلی موج بعدی پذیرش رمزارزها باشند.

این ادعا در حالی مطرح شده که برخی از کارشناسان نسبت به توانایی امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) برای ایجاد این موج تردید دارند.

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، بر این باور است که آینده بلاکچین در برنامه‌های کاربردی پایدار و مفید نهفته است. او تأکید کرده که حفظ اصول اساسی، مانند دسترسی بدون مجوز و غیرمتمرکز بودن اهمیت زیادی دارد.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

بوترین از ادغام دیفای با سایر فناوری‌ها برای تحقق این چشم‌انداز حمایت و اذعان کرده که بخش دیفای با وجود نقاط قوت خود، دارای محدودیت‌های اساسی است که مانع از رشد پذیرش کریپتو می‌شود.

مرت ممتاز، مدیرعامل هلیوس لبز (Helius Labs) نیز دیدگاه مشابهی دارد و معتقد است که دیفای به‌تنهایی نمی‌تواند بدون خطر فروپاشی و به‌طور مستقل عمل کند.

او بر لزوم ایجاد یک اکوسیستم گسترده‌تر برای حمایت از رشد پایدار تأکید کرده و به نقش مهم دپین و RWA در موج بعدی پذیرش رمزارزها اشاره کرده است.

در حال حاضر، دپین، استیبل‌کوین‌ها و دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده در حال پیشبرد پذیرش رمزارزها هستند. ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها پس از ۱۱ ماه رشد متوالی به بالاترین رقم تاریخی خود، یعنی ۱۶۸ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین، دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده نیز با جلب توجه موسسات مالی بزرگ مانند گری‌اسکیل، بلک‌راک و فرانکلین تمپلتون، به‌سرعت در حال رشد هستند و ارزش بازار اوراق بهادار توکنیزه‌شده به بیش از ۱.۹۲ میلیارد دلار رسیده است.

روایت دپین نیز در حال محبوب‌تر شدن است. در این بخش، بیت‌تنسور (TAO) در رتبه اول معیار فعالیت‌های اجتماعی قرار دارد و پروژه‌هایی مانند رندر (RNDR)، فایل‌کوین (FIL) و اینترنت کامپیوتر (ICP) نیز از دیگر پروژه‌های برتر این حوزه هستند.

رشد سریع این بخش، ارزش بازار آن را به فراتر از ۲۰ میلیارد دلار سوق داده است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات