دیسکورد در محاصره هکرها؛ بعد از پالیگان، اولانچ و زی‌کی سینک هم هک شدند!

  • توسط: admin
دیسکورد در محاصره هکرها؛ بعد از پالیگان، اولانچ و زی‌کی سینک هم هک شدند!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمتر از ۴۸ ساعت پس از آنکه کانال دیسکورد پالیگان هک شد، شبکه لایه یک اولانچ و بلاکچین لایه دوم زی‌کی سینک نیز با حملات مشابهی مواجه شدند.

تیم توسعه‌دهنده اولانچ با انتشار توییتی در تاریخ ۲۵ آگوست، اعلام کرد که سرور دیسکورد آنها به خطر افتاده و از کاربران خواست تا از تعامل با لینک‌ها و کلیک کردن روی آنها خودداری کنند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

طبق تصاویری که اعضای دیسکورد اولانچ در X به اشتراک گذاشته‌اند، مهاجمان با تبلیغ یک طرح‌ جعلی توزیع توکن، مدعی شده‌اند که دارندگان و اعضای جامعه می‌توانند توکن AVAX رایگان دریافت کنند.

یک ساعت بعد، مدیر انجمن اولانچ اعلام کرد که تیم آ‌نها مشکل را پیدا و حل کرده است. وی افزود که تیم در حال کار بر روی بازگرداندن سرور به حالت عادی است.

با این حال، تنها یک ساعت پس از حمله به اولانچ، گزارش شد که کانال دیسکورد رسمی زی‌کی سینک نیز به خطر افتاده است. در این حمله نیز، هکرها لینک‌های مخربی را با عنوان «دور دوم ایردراپ» ارسال کردند و به کاربران وعده توکن‌های ZK رایگان دادند.

این حملات کمتر از ۴۸ ساعت پس از آن اتفاق افتاد که دیسکورد رسمی پالیگان نیز به شیوه‌ای مشابه به خطر افتاد.

مدیر ارشد امنیت اطلاعات پالیگان ضمن تأیید این نقض امنیت، از کاربران خواست تا از کلیک کردن بر روی هرگونه لینکی که در کانال دیسکورد آن به اشتراک گذاشته شده، خودداری کنند، تا زمانی که وضعیت به طور کامل حل شود.

در همین راستا، یک کاربر به نام ValidatorK گزارش داده که پس از تعامل با لینکی که به نظر می‌رسید یک اعلان رسمی در کانال دیسکورد پالیگان باشد، معادل ۱۵۰ هزار دلار اتر را از دست داده است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات