خطرات و فرصت‌ها؛ آیا ایردراپ‌ها راهی مطمئن برای کسب درآمد هستند؟

  • توسط: admin
خطرات و فرصت‌ها؛ آیا ایردراپ‌ها راهی مطمئن برای کسب درآمد هستند؟


Crypto airdrops این روزها با چالش های فزاینده ای مواجه است. زیرا اشباع این استراتژی ها باعث کاهش اثربخشی آنها شده است.

گزارش اخیر KeyRock Trading نشان می‌دهد که با وجود هیجان اولیه، عملکرد این توکن‌ها بلافاصله پس از فهرست شدن کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، بسیاری از توکن های airdrop قادر به حفظ علاقه یا ارزش در دراز مدت نیستند.

این مطالعه که 62 ایردراپ را در شش شبکه بلاک چین در سال 2024 تجزیه و تحلیل کرد، تصویر واضحی از اثربخشی این کمپین ها ارائه می دهد.

بر این اساس، پس از 90 روز، 88.7 درصد از توکن های مورد مطالعه با کاهش قیمت مواجه شدند:

با بررسی روند قیمت برای 15، 30 و 90 روز می توان دریافت که بیشترین حرکت قیمت در روزهای اول پس از ایردراپ رخ می دهد. پس از سه ماه، تعداد کمی از توکن ها موفق به بازگشت به وضعیت مثبت می شوند.

اگرچه عملکرد کلی ایردراپ تصویر ناامیدکننده ای را نشان می دهد، داده ها نشان می دهد که نتایج به طور گسترده ای بین بلاک چین های مختلف متفاوت است.

به عنوان مثال، اتریوم و سولانا به ترتیب با 14.8 درصد و 25 درصد از ایردراپ های خود متمایز هستند و پس از سه ماه ارزش خود را حفظ می کنند. در مقابل، شبکه هایی مانند BNBChain، StarNet، Arbitrum، Blast و ZKSync ایردراپ هایی با نتایج مثبت نداشته اند.

در همین حال، نقش استراتژی های توزیع توکن و اندازه airdrop نیز در عملکرد آنها بسیار مهم است. در کوتاه مدت، ایردراپ های کوچک احتمالاً به دلیل فشار فروش کمتر، عملکرد بهتری دارند. با این حال، این سودها معمولاً کوتاه مدت بودند و قیمت ها در عرض سه ماه به میزان قابل توجهی کاهش یافتند.

از طرفی ایردراپ های متوسط ​​تعادل را پیدا کردند و عملکرد و دوام بهتری را نشان دادند. اما ایردراپ های بزرگ در دراز مدت واقعاً درخشان بودند. به نظر می رسد توزیع گسترده احساس قوی تری از مالکیت جامعه ایجاد می کند که می تواند در تثبیت نوسانات قیمت و حفظ علاقه مصرف کننده موثر باشد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات