حرکت مرموز نهنگ بیت‌کوین پیش از افشای هویت ساتوشی ناکاموتو! ماجرا چیست؟

  • توسط: admin
حرکت مرموز نهنگ بیت‌کوین پیش از افشای هویت ساتوشی ناکاموتو! ماجرا چیست؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

در آستانه انتشار مستندی در ۸ اکتبر ۲۰۲۴ که وعده افشای هویت خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو را می‌دهد، یک نهنگ بیت‌کوین از دوران ابتدایی ایجاد این ارز دیجیتال، ۳.۶ میلیون دلار BTC را جابجا کرده است.

بر اساس گزارش شرکت تحلیل بلاکچین آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، این نهنگ که از سال ۲۰۰۹ دارایی‌های خود را در اختیار دارد، ۲۲۱ بیت‌کوین معادل ۳.۵۸ میلیون دلار را به صرافی کراکن (Kraken) منتقل کرده است.

این بیت‌کوین‌ها از قدیمی‌ترین کوین‌های موجود به حساب می‌آیند و این اولین انتقال امسال این نهنگ نیست؛ وی در ۲۴ سپتامبر نیز پنج بیت‌کوین دیگر منتقل کرده بود.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

نهنگ مذکور در حال حاضر ۱۲۱۵ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۷۲.۵ میلیون دلار در اختیار دارد.

بسیاری معتقدند که این نهنگ به ناکاموتو یا سرمایه‌گذاران اولیه نزدیک است و حتی ممکن است خود ناکاموتو باشد. در همین حال، قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱.۵ افزایش یافته و به ۶۲۱۱۶ دلار رسیده است.

داده‌های اقتصادی اخیر نیز به این رشد کمک کرده‌اند؛ گزارش اشتغال در آمریکا نشان داد که تعداد شاغلان در ماه سپتامبر ۲۵۴ هزار نفر افزایش یافته که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود. این نتایج مثبت باعث خوش‌بینی بازار و انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر شده است.

همچنین، طبق گزارش کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، میزان بیت‌کوین نگهداری شده در صرافی‌ها به کمترین سطح در شش سال اخیر رسیده که باعث ایجاد فشار صعودی بر قیمت‌ می‌شود.

در این میان، علاقه مؤسسات به بیت‌کوین نیز افزایش یافته و سرمایه‌گذاران سازمانی که در سپتامبر فروشنده بودند، اکنون روزانه حدود ۷ هزار بیت‌کوین خریداری می‌کنند که این بالاترین نرخ خرید روزانه از جولای محسوب می‌شود.

کاهش عرضه بیت‌کوین و افزایش تقاضا از سوی مؤسسات احتمالاً باعث ثبت رکوردهای جدید قیمتی در سال ۲۰۲۴ خواهد شد.

قابل توجه است که مستند شبکه اچ‌بی‌او (HBO) به کارگردانی کالن هوبک (Cullen Hoback) بر روی افشای هویت ناکاموتو تمرکز دارد. برخی معتقدند لن ساسامان (Len Sassaman)، فعال حوزه رمزارزی و حریم خصوصی که در سال ۲۰۱۱ درگذشت، ممکن است خالق بیت‌کوین باشد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات