جهش 16 درصدی فانتوم (FTM) با نزدیک شدن قیمت به سطحی حیاتی

  • توسط: admin
جهش 16 درصدی فانتوم (FTM) با نزدیک شدن قیمت به سطحی حیاتی


فانتوم (FTM) یکی از برندگان بازار در چند ماه اول سال 2024 بود که تا ماه مارس بیش از 150 درصد افزایش قیمت داشت. با این حال، این رمزارز از آن زمان روندی نزولی داشته است و در حال حاضر کمی بالاتر از باز شدن کندل سالانه خود، در قیمت 0.49 دلار معامله می‌شود. این آلت کوین محبوب  در روز گذشته جهشی 16 درصدی داشت. با این وجود به منطقه بحرانی 0.55 دلار رفته رفته نزدیک‌تر شد.

حال سوال اینجاست که آیا FTM می‌تواند حرکت صعودی خود را حفظ و از این سد عبور کند یا دوباره از آن رد (ریجکت) می‌شود؟

قیمت فانتوم زیر مقاومت کلیدی

نمودار هفتگی FTM نشان‌دهنده کاهش قیمت در زیر مقاومت نزولی، از بالاترین سطح سالانه 1.23 دلار، در ماه مارس است. این کاهش منجر به هدایت قیمت به کف 0.26 دلار در ماه آگوست شد. FTM پس از لمس این سطح روند برگشتی را شروع کرد و قبل از پایان ماه توانست از زیر مقاومت خود خارج شد.

خرید و فروش آسان فانتوم در بیت‌پین

معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر

دریافت وام و اعتبار معاملاتی

سرعت بالا در تکمیل سفارشات

بات‌های معامله‌گر متنوع

پشتیبانی ۲۴ ساعته

خرید فانتوم

با این حال، FTM با وجود شکست، همچنان زیر ناحیه مقاومت استاتیک (افقی) 0.55 دلار معامله می‌شود. این منطقه بحرانی از ابتدای سال 2023 وجود داشته است.

موقعیت اندیکاتورهای تکنیکال بر اهمیت این مقاومت استاتیک تاکید دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال نزدیک شدن به 50 است، در حالی که MACD نیز به سوی خط صفر حرکت کرده و یک تقاطع صعودی را شکل داده است. اینها همگی سیگنال‌های صعودی در نظر گرفته می‌شوند، که با یک شکست رو به بالا تایید خواهد شد.

اگر کندل قیمت FTM در بالای 0.55 دلار بسته شود، احتمالاً اندیکاتورها را بالاتر از سطوح خنثی خود خواهد برد و روند صعودی را تأیید می‌کند.

بنابراین، شکست یا رد شدن از این سطح بحرانی می‌تواند جهت روند بلندمدت این رمزارز را تعیین کند. با نگاه کردن به بازه زمانی کوتاه‌تر، می‌توان دیدگاه بهتری پیدا کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روند برگشتی یا ریلیف رالی؟

با بررسی تایم فریم روزانه نشانه‌های متفاوتی دیده می‌شود. اولاً، شمارش امواج از سیگنالی نزولی خبر می‌دهد – که یک 5 موجی رو به پایین شکل گرفته است. این بدان معنی است که روند بلندمدت نزولی است و هر حرکت صعودی را می‌توان «اصلاحی» در نظر گرفت.

با این حال، پرایس اکشن و اندیکاتورها صعودی هستند. در مورد پرایس اکشن، فانتوم پس از سقوط به زیر ناحیه استاتیک 0.4 دلار، آن را پس گرفت و یک کف بالاتر شکل داد.

همچنین برخلاف تایم فریم هفتگی، RSI و MACD روزانه صعودی هستند و به ترتیب بالای 50 و 0 قرار دارند. نزدیک‌ترین ناحیه مقاومت بین 0.75 تا 0.86 دلار است. سطح مقاومت فیبوناچی اصلاحی 0.5-0.618 این مقاومت را ایجاد می‌کند.

در نهایت، بازه زمانی شش ساعته نیز یک چشم‌انداز صعودی به ما می‌دهد. قیمت FTM یک سر و شانه معکوس، که یک الگوی صعودی است، ایجاد کرده است. خط گردن این الگو در 0.52 دلار است. اگر این الگو کامل شود، قیمت می‌تواند تا ناحیه بین 0.74 تا 0.85 دلار صعود کند.

در حالی که قیمت FTM هنوز زیر مقاومت بلندمدت خود معامله می‌شود، یک الگوی صعودی کوتاه‌مدت ایجاد کرده است که «احتمالاً» باعث افزایش قیمت می‌شود. خروج از الگوی کوتاه‌مدت نیز می‌تواند منجر به شکست مقاومت بلندمدت شود که روند صعودی را تایید می‌کند.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
آیا شانس پیروزی ترامپ، باعث حرکت بعدی بازارهای مالی می‌شود؟
  • ۱ آبان ۱۴۰۳
  • -
  • ۸ بازدید
اخبار آلت‌کوین‌ها
معرفی ۵ آلت کوین که در این هفته رویدادهای مهمی دارند
  • ۱ آبان ۱۴۰۳
  • -
  • ۷ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
قیمت توکن ماسک امپایر چقدر می‌شود؟
  • ۱ آبان ۱۴۰۳
  • -
  • ۶ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
عصبانیت کاربران از ایردراپ اسکرول: کاهش شدید TVL پروژه
  • ۱ آبان ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات