تون در میانه چالش‌های نظارتی تلگرام! آیا مسیر این دو از هم جدا می‌شود؟

  • توسط: admin
تون در میانه چالش‌های نظارتی تلگرام! آیا مسیر این دو از هم جدا می‌شود؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال بیت‌گت (Bitget)، که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی بنیاد تون (TON) به شمار می‌آید، گزارشی جدید در مورد این اکوسیستم منتشر کرده است. در این گزارش پیش‌بینی شده که اکوسیستم تون ممکن است به دلیل نگرانی‌های نظارتی مرتبط با پیام‌رسان تلگرام، از این اپلیکیشن فاصله بگیرد.

بیت‌گت پیش‌بینی کرده که در بلندمدت، اکوسیستم تون برای کاهش خطرات نظارتی مرتبط با تلگرام، به سمت “غیرتلگرام‌سازی” حرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بلاکچین تون تا پایان سال ۲۰۲۴ همچنان به پایگاه کاربران تلگرام متکی خواهد بود، اما با توسعه اکوسیستم و بهبود زیرساخت‌ها، احتمالاً این وابستگی کاهش خواهد یافت.

هزینه‌های ایردراپت با ارزپلاس!
کارمزد خرید و برداشت تون کوین (TON) از ارزپلاس تا 13 مهر صفر شد!




دریافت TON

نگرانی‌ها در رابطه با تلگرام به سیاست‌های اخیر این اپلیکیشن مرتبط است. پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، در تاریخ ۲۳ سپتامبر اعلام کرد که آدرس‌های IP و شماره تلفن کاربرانی را که قوانین برنامه را نقض می‌کنند، با مقامات به اشتراک می‌گذارد.

هرچند هدف تلگرام محدود کردن فعالیت‌های مجرمانه است، این موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره حفظ حریم خصوصی کاربران شده است.

علاوه بر این، بیت‌گت پیش‌بینی کرده که رمزارز بومی شبکه تون، یعنی تون‌کوین (TON)، با روندهای صعودی بازار رشد خواهد کرد و عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین (BTC) خواهد داشت.

همچنین، انتظار می‌رود که اکوسیستم تون حمایت بیشتری از سوی نهادهای بزرگ دریافت کند، به ویژه از سوی مؤسساتی که ترجیح می‌دهند تون‌کوین را از طریق معاملات فرابورس (OTC) خریداری کنند.

در سال ۲۰۲۴، اکوسیستم تون رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده که بخشی از این رشد ناشی از پذیرش سریع مینی‌برنامه‌های تلگرام، مانند نات‌کوین (Notcoin) و همستر کامبت (Hamster Kombat) بوده است.

در جولای ۲۰۲۴، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پروژه‌های مختلف تون به بیش از ۷۷۶ میلیون دلار رسید که افزایشی چشمگیر بود. اگرچه این میزان بعداً ۵۰ درصد کاهش یافت، اما تا سپتامبر ۲۰۲۴ دوباره به ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات