بیت‌کوین در مسیر رشد؛ پیش‌بینی صعود قیمت با افزایش نقدینگی و تغییرات اقتصادی!

  • توسط: admin
بیت‌کوین در مسیر رشد؛ پیش‌بینی صعود قیمت با افزایش نقدینگی و تغییرات اقتصادی!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

در چند ماه گذشته، قیمت بیت‌کوین (BTC) در محدوده ۵۶ هزار تا ۷۰ هزار دلار نوسان داشته است. طبق گزارش جدید پلتفرم تحقیقاتی ۱۰x Research، افزایش جریان‌های نقدی باعث شده که بیت‌کوین بتواند روند صعودی خود را حفظ کند.

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین با افزایشی ۳ درصدی نسبت به هفته گذشته، به ۶۳۱۳۵ دلار رسیده است.

این گزارش نشان می‌دهد که بازار بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با افزایش نقدینگی مواجه شده است. بر اساس داده‌های موجود، میزان نقدی کل این بازار به بالاترین سطح خود در سال جاری، یعنی ۶۱.۹ میلیارد دلار رسیده که از سقف قبلی در جولای نیز بیشتر است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

یکی از عوامل اصلی این افزایش نقدینگی، صدور بیشتر استیبل‌کوین‌ها است.

بر اساس گزارش گلس‌نود (Glassnode)، مجموع عرضه پنج استیبل‌کوین اصلی (تتر، یو‌اس‌دی کوین، بایننس یو‌اس‌دی، دای و ترو یو‌اس‌دی) در ماه گذشته ۳ درصد افزایش یافته است. این افزایش صدور استیبل‌کوین‌ها به معنای افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال است.

علاوه بر این، بازار مشتقات نیز شاهد افزایش استفاده از اهرم در معاملات آتی بیت‌کوین بوده که به تقویت قیمت آن کمک کرده است. به گفته تحلیلگران، این اهرم‌ها و افزایش جریان‌های نقدینگی می‌توانند قیمت بیت‌کوین را به سمت ۷۰ هزار دلار هدایت کنند.

این شرکت تحقیقاتی همچنین به یک تغییر کلان اقتصادی در اوایل جولای اشاره کرده که ممکن است به نفع قیمت بیت‌کوین تمام شود. دلار آمریکا در اوایل جولای به اوج خود رسید و نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله کاهش یافت.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت نفت و افت شاخص تولید ISM که نشان‌دهنده رکود احتمالی اقتصاد آمریکا است، نیز از دیگر عوامل موثر در رشد بیت‌کوین بوده‌اند.

تحلیل داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که ضعف دلار و کاهش نرخ سود اوراق قرضه معمولاً سیگنال‌های مثبتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شوند.

با توجه به این شرایط، اگر اقتصاد جهانی همچنان به نفع بیت‌کوین عمل کند، هدف بعدی قیمت آن ۶۴۴۴۲ دلار خواهد بود و در صورت ادامه روند صعودی، بیت‌کوین ممکن است به ۷۰ هزار دلار برسد. در غیر این صورت، احتمال کاهش قیمت تا ۶۱۵۰۹ دلار وجود دارد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات