بیت‌کوین به بالای ۶۰ هزار دلار بازگشت! تأثیر سیاست‌های مالی جهان بر بازار کریپتو

  • توسط: admin
بیت‌کوین به بالای ۶۰ هزار دلار بازگشت! تأثیر سیاست‌های مالی جهان بر بازار کریپتو


پس از افت شدید روز دوشنبه، بیت کوین (BTC) به شدت بازگشت و از مرز 61000 دلار عبور کرد که بالاترین رقم در سه هفته اخیر است.

این افزایش در حالی صورت می‌گیرد که فدرال رزرو آمریکا قرار است برای اولین بار در سال‌های اخیر نرخ بهره را کاهش دهد. بیت کوین آخرین بار در اواسط آگوست به این سطح قیمت رسید و پس از آن قیمت آن از بالای 62000 دلار به زیر 59000 دلار رسید.

پس از این افزایش، سایر ارزهای دیجیتال نیز رشد کردند. قیمت اتریوم (ETH) حدود 4 درصد افزایش یافت و به 2400 دلار رسید. قیمت Binancecoin (BNB) به 550 دلار و قیمت Solana (SOL) و Ripple (XRP) به ترتیب به 135 دلار و 0.6 دلار رسید.

در همین حال، برخی دیگر از ارزهای دیجیتال مانند Celestia (TIA) و ImotableX (IMX) تا 15٪ افزایش یافتند.

رویدادهای این هفته برای بازارهای مالی بسیار مهم است. زیرا فدرال رزرو در 18 و 19 سپتامبر جلسه ای برگزار خواهد کرد تا در مورد کاهش نرخ بهره تصمیم گیری کند.

اکثر کارشناسان انتظار دارند کاهش نرخ حدود 0.25 درصد باشد، اما برخی به کاهش بیشتر تا 0.75 درصد اشاره کرده اند.

نه تنها فدرال رزرو آمریکا آماده کاهش نرخ بهره است، بلکه بانک های مرکزی چندین کشور دیگر مانند چین، کانادا و آفریقای جنوبی نیز در ماه سپتامبر به سیاست های انبساطی روی می آورند. این وضعیت می تواند فرصت خوبی برای افزایش قیمت بیت کوین باشد.

معمولاً افزایش عرضه پول و کاهش نرخ بهره باعث افزایش قیمت سهام و اوراق می شود. از زمان ظهور ارزهای دیجیتال، مشخص شد که این دارایی ها به نرخ بهره نیز حساس بوده و معمولاً رابطه معکوس با آنها دارند.

گزارش SPGlobal نشان می دهد که از سال 2017، در 63 درصد مواقع رابطه معکوس بین نرخ بهره و شاخص های ارز دیجیتال وجود داشته است و این نسبت از سال 2020 به 75 درصد رسیده است.

بنابراین، سیاست‌های انبساطی اخیر می‌تواند به نفع ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین باشد که عرضه محدودی دارند.

در همین راستا، آرتور هیز، بنیانگذار صرافی بیت مکس، پیش بینی کرد که کاهش نرخ بهره و افزایش عرضه پول می تواند منجر به افزایش سریع قیمت بیت کوین شود و تاکید کرد که این اثر به سرعت قابل مشاهده خواهد بود. .

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات