بازار ارزهای دیجیتال جان تازه‌ای گرفت! چه عواملی در این رالی بهبود نقش دارند؟

  • توسط: admin
بازار ارزهای دیجیتال جان تازه‌ای گرفت! چه عواملی در این رالی بهبود نقش دارند؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط شدید روز گذشته، در حال بهبود است. در همین راستا، قیمت بیت‌کوین با افزایشی ۴.۸ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به بالای ۵۶ هزار دلار رسیده و قیمت سایر آلت‌کوین‌ها نیز بین ۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکی از آنند که شاخص نیکی (Nikkei) بورس ژاپن پس از سقوط چشمگیر ۱۳ درصدی در روز دوشنبه، با افزایش بیش از ۱۰ درصدی در ساعات اولیه معاملات روز سه‌شنبه احیا شده است. بهبود مجدد بازار آتی ایالات متحده، یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری‌کننده از سقوط آزاد بورس ژاپن و همچنین بازار کریپتو بود.

در این میان، بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از فرصت کاهش قیمت‌ها در روز گذشته نهایت استفاده را کرده و برخی از توکن‌ها را به پرتفوی خود افزوده‌اند.

یکی دیگر از عوامل بهبود بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، اعتماد هولدرهای بزرگ به این ارز دیجیتال بود که مانع از ادامه فشار فروش در بازار شدند.

علاوه بر این‌ها، گزارش‌هایی درباره نشست اضطراری فدرال رزرو برای مداخله در بازار و اعلام کاهش نرخ بهره منتشر شد. علی‌رغم عدم وقوع این امر، بازار ایالات متحده بهبودی قابل‌توجهی را تجربه می‌کند و ترس از رکود تا حد زیادی کاهش یافته است.

انتشار داده‌های امیدوارکننده اشتغال و PMI (شاخص مدیران خرید) نیز به این بهبود کمک شایانی کرده است.

بنابراین، احتمال مداخله اضطراری فدرال رزرو در این مرحله بعید به نظر می‌رسد. با این حال، احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

البته در این میان، یکی از اقتصاددانان برجسته به نام پیتر شیف، میزان این کاهش را بسیار کم و زمان‌بندی آن را بسیار دیر می‌داند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات