افت توکن‌های هوش مصنوعی با وجود افزایش درآمد انویدیا! علت این تضاد چیست؟

  • توسط: admin
افت توکن‌های هوش مصنوعی با وجود افزایش درآمد انویدیا! علت این تضاد چیست؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

در پی انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ توسط شرکت انویدیا (Nvidia)، قیمت توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی به شکل قابل‌توجهی کاهش یافت.

با اینکه انویدیا موفق شد از پیش‌بینی‌های وال استریت فراتر رود و درآمدی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ کسب کند (که نشان‌دهنده افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول سال است)، این عملکرد نتوانست سرمایه‌گذاران را راضی کند و منجر به افت قیمت توکن‌های هوش مصنوعی شد.

برای نمونه، قیمت توکن اتحاد هوش مصنوعی فوق هوشمند (FET) حدود ۷.۸ درصد کاهش یافت و به ۱.۱۶۶۳ دلار رسید. همچنین، توکن‌های بیت‌تنسور (TAO) و رندر (RENDER) به ترتیب یک افت ۴.۵ درصدی و ۶.۸ درصدی را تجربه کردند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

براساس داده‌های گوگل فایننس، سهام انویدیا (NVDA) در روز ۲۸ آگوست با قیمت ۱۲۵.۶۱ دلار بسته شد. از آن زمان تاکنون، ارزش سهام این شرکت در معاملات پس از بازار با ۶.۸۹ درصد کاهش مواجه شده و به ۱۱۶.۹۵ دلار رسیده است.

عملکرد توکن‌های هوش مصنوعی معمولاً با گزارش‌های مالی انویدیا همبستگی دارد. به‌طوری‌که پس از انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه اول در ماه می، توکن‌های هوش مصنوعی با وجود افزایش ۱۸ درصدی درآمد انویدیا نسبت به سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳، با کاهش قیمت مواجه شدند.

این بار نیز برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که پس از انتشار گزارش درآمد، توکن‌های هوش مصنوعی با افت قیمت روبه‌رو خواهند شد.

اد لودلو (Ed Ludlow)، تحلیلگر بلومبرگ، اشاره کرده که انتظارات بسیار بالایی از انویدیا وجود داشت. در همین حال، او تأکید کرد که مشکل کمبود تقاضا وجود ندارد و ارائه‌دهندگان خدمات رایانش ابری همچنان به خرید محصولات این شرکت ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است که با وجود افت اخیر توکن‌های هوش مصنوعی و داده‌های کلان، ارزش این بازار که پس از «دوشنبه سیاه» در ۵ آگوست به پایین‌ترین سطح سالانه خود یعنی ۱۸.۲۱ میلیارد دلار رسیده بود، حدود ۷۹.۷ درصد افزایش یافته است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات