افت بی‌سابقه کارمزد تراکنش‌های اتریوم! این اتفاق به نفع شبکه است یا به ضرر آن؟

  • توسط: admin
افت بی‌سابقه کارمزد تراکنش‌های اتریوم! این اتفاق به نفع شبکه است یا به ضرر آن؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس داده‌های جدید منتشرشده، کارمزد پایه یا همان گس‌فی اتریوم پس از ارتقای دنکن (Dencun) به سطح بی‌سابقه ۰.۸ گیوی (gwei) کاهش یافته است.

همان‌طور که می‌دانید، کاربران برای انجام تراکنش‌ها باید کارمزدی پرداخت کنند تا شبکه در برابر فعالیت‌های اسپم مقاوم باقی بماند. این کارمزد پایه، کمترین مقدار gwei است که باید برای معتبر بودن تراکنش‌ها پرداخت شود.

در همین راستا، کاربران می‌توانند با پرداخت کارمزدهای بالاتر، تراکنش‌های خود را در اولویت بگذارند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

به طور معمول، میزان کارمزدها به سطح تقاضا در شبکه بستگی دارد. لازم به یادآوری است که کارمزدهای اتریوم در ماه می ۲۰۲۲ به اوج خود، یعنی ۱۹۶ دلار، رسید.

اما پس از به‌روزرسانی دنکن، مقیاس‌پذیری اتریوم بهبود یافته و تراکنش‌ها سریع‌تر و ارزان‌تر پردازش می‌شوند که به طور قابل‌توجهی کارمزدها را کاهش داده است.

این کاهش مداوم در کارمزدها، روایت ضدتورمی را برای طرفداران اتریوم به چالش کشیده است. براساس داده‌ها، تنها ۷,۷۲۹ توکن اتریوم در هفت روز گذشته سوزانده شده، در حالی که ۱۸,۰۶۴ توکن جدید در همین دوره زمانی صادر شده‌اند.

در همین راستا، طبق گزارش شرکت فیدلیتی (Fidelity)، در سه‌ماهه دوم سال جاری، بلاکچین اتریوم بالاترین سطح تورم خود را تجربه کرده است. تحلیلگران این شرکت پیش‌بینی می‌کنند که شبکه اتریوم در آینده نیز دوره‌های تورمی بیشتری را شاهد خواهد بود.

مارتین کوپلمن، یکی از بنیانگذاران Gnosis (یک زنجیره جانبی اتریوم که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد)، معتقد است که هزینه پایه ۲۳.۹ gwei برای جبران پاداش‌های استیکینگ ضروری است، بنابراین، اتریوم باید فعالیت بیشتری در لایه اصلی (L1) داشته باشد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات