اعتراف تلگرام به افشای اطلاعات کاربران از سال 2018

  • توسط: admin
اعتراف تلگرام به افشای اطلاعات کاربران از سال 2018


پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام اعتراف کرد که پلتفرم او از سال 2018 آی‌پی، شماره تلفن و آدرس کاربران را برای مجریان قانون فاش می‌کند. این خبر شوکه‌کننده، باعث ناامیدی کارشناسان امنیت رمزنگاری در سرتاسر دنیا شد.

یک سیاست دیرینه

پاول دوروف، موسس و مدیر عامل اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، ادعا کرد که شرکت او از سال 2018 اطلاعات کاربران را فاش می‌کند. این افشاگری پس از دستگیری اخیر دوروف، به اتهام تسهیل فعالیت‌های مجرمانه در این پلتفرم صورت گرفت. از زمان آزادی، او ابتدا بیان کرد که از این پس تلگرام با مطالب غیرقانونی برخورد خواهد کرد، اما پاول امروز اظهارات غافلگیرکننده‌ای را اظهار داشت.

پاول دوروف در این باره گفت: هر زمان که درخواست قانونی رسمی از طریق خطوط ارتباطی مربوطه دریافت می‌کردیم، آن را تأیید و آدرس‌های IP/شماره تلفن مجرمان خطرناک را فاش می‌کردیم. این روند خیلی وقت است که برقرار بود.

با این حال، این اعترافات یک سیاست مخفی دیرینه را آشکار کرد؛ اگرچه دوروف مدعی شد که اصول آزادی، حریم خصوصی و حفاظت از فعالان تلگرام بدون تغییر باقی مانده است.

برخی در فضای رمزنگاری از این خبر شوکه شدند. ددی لاوید، مدیر عامل شرکت امنیتی Web3 Cyvers، در مصاحبه‌ای به این تردیدها پاسخ داد:

افشای آدرس‌های IP کاربران توسط تلگرام یک نگرانی مهم برای جامعه وب 3 است، زیرا حریم خصوصی و غیرمتمرکز بودن این فضا را تضعیف می‌کند. بسیاری از کاربران، اغلب آدرس‌های کیف پول را از طریق کانال‌های تلگرام به اشتراک می‌گذارند و اگر تلگرام این آدرس‌های کیف پول را به IP پیوند دهد، می‌تواند هویت کاربر را افشا کند.

دوروف مدعی شد که سیاست همکاری تلگرام با مجریان قانون بدون تغییر باقی مانده است و مقامات تنها در هفته‌های اخیر درخواست‌های خود را افزایش داده‌اند. با این حال، لحن او به طرز محسوسی تغییر کرده است.

لاوید افزود:

این خط‌مشی می‌تواند به پلتفرم‌های متمرکز اجازه دهد تا اطلاعات شخصی کاربران را به فعالیت‌های روی بلاک چین متصل کنند. برای کاهش این موضوع، پروژه‌های وب 3 احتمالاً به سمت ابزارهای ارتباطی غیرمتمرکز حرکت می‌کنند که حریم خصوصی داده‌ها را در اولویت قرار می‌دهند و از کاربران در برابر چنین آسیب‌پذیری‌هایی محافظت می‌کنند.

طی چند ساعت پس از اعترافات دوروف، ارزش تون کوین (TON) اندکی کاهش یافته؛ اما هنوز روند نزولی قابل توجهی دیده نشده است. مشخص نیست که آیا این خبر باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران نسبت به تون کوین دیدگاهی منفی پیدا کنند یا خیر!

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
پلی مارکت شرط‌بندی در مورد حزب‌الله لبنان را لغو کرد
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۰ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
هشدار: مراقب آدرس‌های شبیه به نوبیتکس باشید!
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱ بازدید
اخبار آلت‌کوین‌ها
کمیسیون بورس آمریکا درخواست تجدید نظر پرونده ریپل را ثبت کرد
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات