آیا عشق ترامپ به ارزهای دیجیتال واقعی است یا فقط رای می‌خواهد؟

  • توسط: admin
آیا عشق ترامپ به ارزهای دیجیتال واقعی است یا فقط رای می‌خواهد؟


فعالین بازار رمزارزها به دنبال چهره‌ای دوستدار کریپتو در کاخ سفید هستند و به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، به دنبال استفاده از این فرصت است. او در سخنرانی‌های اخیر خود به بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال اشاره و از آن‌ها حمایت کرده و حتی حاضر شده در کنفرانس بیت کوین 2024 سخنرانی کند.

همین سال‌ها پیش، او بیت کوین را «یک کلاهبرداری» خوانده بود و گفت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) «بسیار خطرناک هستند». رئیس‌جمهور سابق حتی ارزهای دیجیتال را «فاجعه‌ای محتمل» نامید و بر این واقعیت تأکید داشت که «از طرفداران آن نیست.»

اما بر اساس اظهارات اخیر او، به نظر می‌رسد که او حالا حامی رمزارزها شده است.

چند روز پس از سوءقصد در 14 جولای، دونالد ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفت. در آنجا، در میان انبوهی از هواداران، او معاون خود را برای انتخابات آتی ایالات متحده معرفی کرد: سناتور اوهایو، جی دی ونس.

ونس که به خاطر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه خود در بیت کوین و حمایت از مقررات مطلوب ارزهای دیجیتال شناخته شده، چراغ امیدبخش کریپتو شده است. او همچنین علیه قوانین سخت‌گیرانه SEC صحبت و بر آزادی بیشتر برای نوآوری تاکید کرده است.

موضع کریپتویی او، نقش مهمی در تغییر رای جامعه کریپتو به سمت ترامپ ایفا کرده است. به همین ترتیب، شوروشوق بازار حاصل از این انتخاب نیز در قیمت بیت کوین منعکس شد که بلافاصله پس از انتشار این خبر، روند صعودی خوبی را ثبت کرد.

در حالی که برخی گمانه‌زنی می‌کنند که حمایت ونس از صنعت کریپتو در انتخاب وی نقش داشته است، مو ولا، مشاور ارشد سابق جو بایدن، دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌دهد.

ولا می‌گوید که انتخاب ونس با چشم‌انداز ترامپ مطابقت دارد، اگرچه او این خلوص این دیدگاه را زیر سؤال می‌برد و اشاره می‌کند که ممکن است صرفاً ناشی از ایمان رئیس‌جمهور سابق به پتانسیل ارزهای دیجیتال نباشد.

ولا گفت: «من فکر می‌کنم آقای ونس به این دلیل انتخاب شد که با دیدگاه تحریف‌شده، ناپسند و فاجعه‌آمیز ترامپ برای آینده دموکراسی ما همسو است.»

حرکت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ممکن است خوش‌بینی را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخته باشد، اما همه تصمیم‌های او با استقبال مواجه نشده است. یکی از نمونه‌های آن، تمایل اخیر او به انتصاب جیمی دیمون به عنوان وزیر خزانه‌داری ایالات متحده است.

این اولین باری بود که دیمون به طور علنی با دولت ترامپ مرتبط شد. درگیری‌های گذشته آنها شامل این بود که ترامپ در پستی در نوامبر 2023 در Truth Social به دیمون برچسب «گلوبالیستی که بیس از حد به او توجه شده» زد. دیمون به نوبه خود قبلاً از مردم خواسته بود از رقیب ترامپ، نیکی هیلی، برای نامزدی جمهوری‌خواهان حمایت کنند.

در جریان مصاحبه اخیر با بلومبرگ، ترامپ گفت که برای دیمون احترام زیادی قائل است که مایه تعجب و همچنین نگرانی کامیونتی کریپتو بود.

ولا آخرین اقدام ترامپ را بخشی از رویکرد راهبردی او می‌داند و آن را «مصلحت‌اندیشی» می‌خواند. او فکر می‌کند که دیمون برای نقش وزیر خزانه‌داری مناسب است، نظری که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال با آن موافق نیستند.

به گفته ترامپ، رئیس JPMorgan Chase در حالی که منتقد ارزهای دیجیتال است، ظاهراً موضع خود را نسبت به این کلاس دارایی‌ها تغییر داده است. پیش از این، دیمون رمزارزها را ابزاری می‌دانست که فقط توسط «جنایتکاران» و «قاچاقچیان مواد مخدر» استفاده می‌شود.

با توجه به اظهارات گذشته وی در مورد تعطیلی بالقوه بخش ارزهای دیجیتال، اکنون نگرانی‌هایی در مورد آنچه ممکن است حکمرانی وی به همراه داشته باشد، پدیدار شده است. با این حال، ولا عقیده دارد نباید واکنش بیش از حد نشان داد.

هنوز مشخص نیست که آیا استراتژی‌های اخیر ترامپ می‌تواند او را در انتخابات امسال برنده کند یا خیر، اما ولا فکر می‌کند که این امر می‌تواند حزب دموکرات را تحت فشار قرار دهد تا موضع مطلوب‌تری نسبت به دارایی‌های دیجیتال اتخاذ کنند.

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن موضع خود را در مورد دارایی‌های دیجیتال ملایم‌تر کرده است. در اواخر ماه می، برخی اخبار از این حکایت داشتند که رئیس‌جمهور ایالات متحده بی‌سروصدا با بازیگران اصلی در فضای کریپتو ارتباط برقرار می‌کند، اما از آن زمان تاکنون هیچ‌چیز مثبتی محقق نشده است.

به طور طبیعی، همان‌طور که آمارهای اخیر در Polymarket نشان می‌دهد، جامعه ارزهای دیجیتال روی انتخاب مجدد رئیس‌جمهور فعلی شرط‌بندی نمی‌کند. با این وجود، ولا امیدوار است که رمزارزها از اینجا به بعد نقش بیشتری در سیاست بازی کنند.

او افزود:

کریپتو آمده است که بماند و بخشی جدایی‌ناپذیر از آینده ما است، بنابراین به نفع همه است که آغوش خود را برای این دارایی‌ها باز کنند، به آن قدرت بدهند و آموزش ببینند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار آلت‌کوین‌ها
پرونده کمیسیون بورس آمریکا و ریپل تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید
اخبار آلت‌کوین‌ها
شبکه لایه ۲ ورلد کوین راه‌اندازی شد
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۶ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
کاهش قیمت اتریوم در 7 ماه گذشته
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۱ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
مدیرعامل شوید و استودیوهای بازی بسازید
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۲ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات