آیا بیت کوین تا قبل از پایان سال 2024 به صد هزار دلار می‌رسد؟

  • توسط: admin
آیا بیت کوین تا قبل از پایان سال 2024 به صد هزار دلار می‌رسد؟


تحلیلگر ارزهای دیجیتال با نام مستعار Ash Crypto در پستی به تشریح دلایل متعددی پرداخت که چرا قیمت بیت کوین تا پایان سال به 100,000 دلار می‌رسد. این سطح قیمتی مطابق با پیش‌بینی سایر کارشناسان بازار مانند Standard Chartered است و عقیده دارند که برای بیت کوین دست‌یافتنی است.

چرا قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال به 100 هزار دلار برسد؟

Ash Crypto در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت:

پاسخ به اینکه آیا بیت کوین در سه ماهه چهارم سال جاری به 100 هزار دلار خواهد رسید یا خیر، در چرخه‌های هاوینگ نهفته است.

وی خاطرنشان کرد که بیت کوین معمولاً پس از هر رویداد هاوینگ، حدود شش ماه «مرحله تثبیت» را طی می‌کند. برای مثال، در سال 2016، این رمزارز شاهد 161 روز تثبیت، قبل از حرکت قوی قیمت بوده است. در همین حال، در سال 2020، بیت کوین 175 روز تثبیت قبل از شروع رالی صعودی خود را ثبت کرد.

در همین راستا، این تحلیلگر اشاره کرد که بیت کوین از زمان رویداد هاوینگ 2024 خود در آوریل، تاکنون به مدت 161 روز مرحله تثبیت را پشت سر گذاشته است؛ بنابراین، او عقیده دارد که احتمال زیادی وجود دارد که قیمت بیت کوین در دو تا سه هفته آینده شاهد روند صعودی قوی باشد. او سپس به تشریح اصولی پرداخت که می‌توانند جرقه این رالی قیمت را ایجاد کنند.

در ابتدا، Ash Crypto اظهار داشت که چین 280 میلیارد دلار پول برای تقویت اقتصاد خود چاپ می‌کند. این موضوع مربوط به اعلام «بانک مردم چین» در مورد بسته‌های محرک برای کمک به احیای اقتصاد این کشور است. سیاست‌های تسهیل پولی چین، سیگنالی صعودی برای بیت کوین بوده و از نظر تاریخی منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است.

علاوه بر این، این تحلیلگر خاطرنشان کرد که فدرال رزرو آمریکا کاهش نرخ بهره را آغاز کرده است. فدرال رزرو در نشست سپتامبر FOMC از کاهش 50 واحدی (bps) نرخ بهره خبر داد. همچنین انتظار می‌رود که تا قبل از پایان سال، نرخ بهره 50 واحد در دیگر کاهش یابد. این نیز سیگنالی صعودی برای قیمت بیت کوین است؛ زیرا نقدینگی بیشتری می‌تواند به این رمزارز سرازیر شود و سرمایه‌گذاران آمریکایی به سرمایه بیشتری دسترسی داشته باشند.

خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین

معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر

دریافت وام و اعتبار معاملاتی

سرعت بالا در تکمیل سفارشات

بات‌های معامله‌گر متنوع

پشتیبانی ۲۴ ساعته

خرید بیت کوین

یکی دیگر از عوامل کلان که این تحلیلگر به آن اشاره کرد، این واقعیت است که به نظر می‌رسد بانک ژاپن (BOJ) در حال تسهیل سیاست‌های پولی خود است و در این بین، افزایش نرخ بهره دیگری را نخواهد داشت. سقوط قیمت بیت کوین به زیر 50 هزار دلار و در کل بازار کریپتو در 5 آگوست، به دنبال تصمیم BOJ برای افزایش نرخ بهره برای اولین بار در 17 سال گذشته بود.

بنابراین، تصمیم BOJ برای افزایش نیافتن بیشتر نرخ بهره، رویدادی مثبت برای بیت کوین است.

سایر عواملی که می‌تواند باعث افزایش قیمت به 100 هزار دلار شود

Ash Crypto همچنین عوامل دیگری را ذکر کرد که می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین به سوی 100 هزار دلار کمک کند. این تحلیلگر خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ دوباره در نظرسنجی‌ها پیشتاز است و به نظر می‌رسد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر پیروز شود. پیروزی ترامپ به عنوان یک پیروزی برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده حمایت خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کرده است.

این تحلیلگر همچنین به ETFهای اسپات بیت کوین اشاره کرد که دوباره شروع به انباشت دارایی کرده‌اند. جریان بیت کوین به سمت صرافی‌ها نیز به سطح بسیار پایینی رسیده است، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران تصمیم گرفته‌اند این رمزارز را برای بلندمدت نگه دارند، یعنی فشار فروش کمتر! همچنین انتظار می‌رود که مشتریان FTX بازپرداخت‌های خود را در این سه ماهه دریافت کنند، که می‌تواند باعث جریان بیشتر نقدینگی به بیت کوین شود.

در نهایت، روسیه قصد دارد از ماه نوامبر از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین برای پرداخت‌های فرامرزی استفاده کند، در حالی که عرضه پول جهانی به بالاترین حد خود رسیده است؛ بنابراین، تمامی این عوامل می‌تواند  مانند سوختی برای رالی صعودی بیت کوین باشد.

تغییرات سالانه بیت کوین | منبع CMC

در لحظه نگارش این مطلب، بیت کوین در قیمت 63,522 دلار معامله می‌شود و رشدی 126 درصدی در یک سال گذاشته داشته است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار آلت‌کوین‌ها
پرونده کمیسیون بورس آمریکا و ریپل تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید
اخبار آلت‌کوین‌ها
شبکه لایه ۲ ورلد کوین راه‌اندازی شد
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۶ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
کاهش قیمت اتریوم در 7 ماه گذشته
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۱ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
مدیرعامل شوید و استودیوهای بازی بسازید
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۳ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات